piątek, 20 listopada 2009

Partytura ulicy


                Markowi, w podziękowaniu za inspirację

Gdybyś tylko widział ciszej

Nawet po gazetę
Nigdy nie idziesz sam
Kobieta w piekarni na rogu zmiata z lady okruchy
Oczekiwania

Klucz jaskółek opada na pięciolinię
Batuta szlabanu ucisza roztańczone niebo
Zaczyna się koncert

Uwertura asfaltu nawijanego na koło
Kwintowe
Solo alarmu ćwierćnutującego wiatr
I Beethoven marki Siemens

Zabłąkany Bemol sąsiadów
Rozszczekuje świt
Tylko dlatego że nadszedł

Jeszcze złączone liście
W sennym nokturnie przeczuwają podróż
Z bagażem wiązki nerwów
Opadają na spóźnione ramię czerwonego płaszcza
Za którym za chwilę zamkną się drzwi
Oczywistego celu linii nr 15

Partytura ulicy
Fragmentarycznie doskonała
Jak miniatury Ravela
Unoszące się nad filiżanką porannej
Nieuwagi


Fot. immbir (http://immbir.digart.pl)

11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

świetne skojarzenia, przemienianie
oczywistości muzycznych na "życiowe"
jaskółki na pięcioli drutów telefonicznych, batuta szlabanu co to co to nawet roztańczonemu niebu pokazuje pianissimo, cykl koła kwintowego po asfalcie; noo i ten ćwierćnutujący wiatr - rewelka, pies co się wabi Bemol... i te miniatury Ravela - wiele ich - fortepianowych "przerobił" później na orkiestrę, również nie swoje... ale cóż to jeśli filiżanka porannej nieuwagi paruje np.jacobsem
Kolejny świetny wiersz... a wczoraj prowadząc recital fortepianowy czytałem wiersze z mojego folderu "wiersze ulubione" (nie moje-to-rzecz jasna)- ten już "wklejam" do niego.
Acha! Podziwiam zanjomość muzyki, jej terminów!
Marek
Marek

Holden JAREK Cyprian pisze...

Bemol sąsiadów
Rozszczekuje świt

(TO mnie przekonuje,
i takie pełne jest:)))

Małgorzata pisze...

Dziękuję obu Panom za opinie:)

Marcin pisze...

Mi również ten wiesz przypadł do gustu. Pięknie, pięknie! :)

Pozdrawiam

lukas pisze...

A mnie podoba się to: "I Beethoven marki Siemens" :).

Latarnik pisze...

Dużo w tym wierszu perełek, czyli cały jest całkiem przyjemną w czytaniu i odbiorze perłą. Podoba mi się bardzo ta inspiracja :)

Anka W. pisze...

całość czyta się świetnie

i ja pełna uznania, za terminy :)

Dominika pisze...

Wspaniale to wyszło, jestem pod wrazeniem. Pozdrawiam...!

Anonimowy pisze...

chciałbym również zainspirować,
qurcze piórko-a może to ja ten Marek
z nadzieją, bez nadziei
ale jeśli-to jakże się cieszę-wtedy też inaczej bym czytał pierwsze pięć wersów, tak osobiście i nieco pocieszająco...
tak czy inaczej jeśli pozwolisz przeczytam w czas następnego recitalu(10 grudnia) - wszak on taki muzyczny ten wiersz
Marek

Anonimowy pisze...

bardzo dobry, dopracowany wiersz - takie lubię :-)

Małgorzata pisze...

Tak tak to TEN Marek, wpis pod przedostatnim postem mnie nastroił muzycznie i lirycznie:) Oczywiście, że pozwalam, będzie mi bardzo miło.
Marcinie, Czytelniku, Zeruyo, Czarodziejko, Emmo, Latarniku - dziękuję i ściskam mocno!